De Bar

11 december 2019 - Weymouth, Verenigd Koninkrijk

Osmington Bay ligt afgelegen, er zijn huizen er is een melk boerderij, veel heuvels en velden verder niks. De dichtstbijzijnde supermarkt is een half uur lopen en kleiner dan de meeste woonkamers. Dit is de rede dat we 6 dagen in de week eten, wonen, slapen op onze werkplek. In het weekend gaan we wel eens uit in Weymouth maar door de weeks was er niet veel te doen na het werk, zeker nu het eerder donker en kouder wordt. In de zomer waren er kampvuren op het strand, maar dat was al afgelopen toen onze groep aan kwam op Osmington Bay.

Om toch nog een beetje vrij te zijn organiseren sommige mensen een filmavond of doen eens in de zoveel tijd een spel. De meeste mensen gaan na het werk naar de bar. De bar is van het werk voor de werknemers en de volwassen bezoekers. Op maandag was er gratis poolen en op donderdag werd er een pub quiz georganiseerd door collega’s. Twee dingen die ik van tevoren nooit serieus had gedaan. Ik weet nu ongeveer de regels van Pool en ik kan het nog steeds niet. En een pub quiz is vooral gezellig, nooit gewonnen helaas.

Even met iets anders bezig zijn dan met de kinderen is erg fijn, al is het maar voor een uur of twee.