deel 1/3

24 november 2019 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Deel 1. The adventures of Samuel and Marieke

Samuel en ik begonnen dit schooljaar met vakantie. We vertrokken op 24 augustus met de trein naar Londen, waar we s ’avonds aankwamen met twee veel te zware koffers en geen idee welke metro kaartjes we moesten kopen. Maar vrees niet, daar zijn we uitgekomen en kwamen veilig aan bij ons hostel. We deelde een kamer met 4 andere. We zijn twee hele dagen in Londen geweest, we hebben van alles gedaan. Parken bezocht, de metro overleeft, door winkels gewandeld, bruggen overgestoken, in taxi’s gereden, kopjes thee gedronken en ons leven gewaagt op de fiets door de grootse stad van Europa.

Na Londen zijn we met de bus naar Cambridge gereden. Dat was een schok, vergeleken met Londen is Cambridge een gehucht. We hadden overal gratis wifi van wegen Eduroam van alle universiteiten daar. (rijs tip no. 1. Geen data meer? Ga naar Cambridge)  Cambridge was erg mooi, veel parken en ruimte, prachtige gebouwen en schattige straatjes. We zijn een museum in gegaan en daar nieuwe kennis opgedaan. Later op de dag kocht ik een skateboard voor onder mijn koffer zo dat ik m makkelijker kon verplaatsen. We hadden maar een hele dag in Cambridge voor we naar onze laatste bestemming gingen.

De bus naar Oxford hadden we bijna gemist dus dat was even stres en zweet, van dat laatste had Samuel het meeste last van omdat hij naast mij zat in de bus. Oxford was qua grootte een mooie middelmaat. Ook in Oxford hadden we maar een dag en het hostel dat we daar hadden was het slechtste wat we tot nu toe hadden gehad maar de mensen waren het leukst. Aan het einde van onze dag in Oxford hebben Samuel en ik tattoos laten zetten. Alle bij kozen we voor een zeepaartje, Samuel wilde het simpel en zwart houden maar ik koos voor paars en roze glitters. Ze bleven best lang zitten, ongeveer twee weken.

Na Oxford was ons feestje afgelopen, en komen we aan bij deel 2.