Surfen

8 december 2019 - Bournemouth, Verenigd Koninkrijk

Mijn huisgenoot wilde graag gaan surfen. Dus ik ben mee gegaan. Het was een ervaring, we hadden al meteen verschillende tegenslagen. Wij hadden een taxie besteld die ons op zou komen halen en naar Weymouth brengen. Maar hij kwam maar niet van wegen the iron man. Een triatlon die jaarlijks plaats vindt in Weymouth. Dus zijn we gaan lopen, dit was een uur door de regen langs de kunst en over de Cliffs. Toen we bijna in de stad kwamen zagen we de eerste triatlons. Ze zaten allemaal op de fiets dit was fase twee. Al snel gingen ze over in hardlopen. We liepen langs de weg dus we hebben ze allemaal aangemoedigd. Ook al waren we een stuk later dan we hadden gepland, hadden we nog wel even tijd op te gaan lunchen. We hebben een schattig cafétje gevonden en onze lunch gehad. Toen snel naar de trein gerend, net gehaald gelukkig. Bournemouth was de eerste grote stad waar ik was geweest sinds ik bij PGL was begonnen, we hebben een paar winkeltjes bezocht en zijn toen naar het strand gelopen.

Onze surf les begon met het aan passen van de goeie wetsuits. Daarna kregen we een korte instructie over het bord. Onze surfinstructeur was een jongen uit Bournemouth, maar hij sprak Nederlands wat erg grappig was. Hij had een tijd in Frankrijk gewerkt bij een Nederlands surf bedrijf. Aan het einde van de les kon ik al met mijn knieën op het bord. Nog niet staan maar wel bijna.

Na de les hebben we sushi  gegeten bij zo’n plek waar het op de lopende band voor bij komt, dat had ik nog nooit gedaan dus dat was leuk. Later hebben we nog wat gedronken in een tuin café in het park.

Het was een leuke dag waar in ik veel nieuwe dingen heb gedaan en geleerd.