deel 3/3

24 november 2019 - Weymouth, Verenigd Koninkrijk

Deel 3. Waar in Marieke eindelijk aan het werk gaat en vrienden maakt.

Ik heb een kamer gekregen met Tirzah. Tirzah is een van de meiden met wie ik naar Osmington ben gegaan. De dag na dat we aan kwamen hadden we vrij. Ik ben in mijn eentje naar Waymouth gelopen en decoratie voor mijn kamer gezocht zodat het als thuis aan voelt. Na onze vrije dag hadden we nog meer training en leerde we een paar collega's kennen. Dag drie van O.B. had ik mijn eerste groep kinderen. Ik was best zenuwachtig, ik kreeg een groep van 12 kinderen in mijn eentje maar het ging eigenlijk heel erg goed. Elke activiteit is weer anders, en het is altijd spannend om een nieuwe activiteit voor het eerst te draaien, tot nu toe is nog niks compleet mislukt dus dat is fijn. De kinderen zijn meestal tussen de 10 en 12 maar ik heb twee keer een groep gehad van kinderen tussen de 15 en 17 dat was weer heel anders en ik moest even zoeken hoe ik het voor iedereen interessant kon houden. Groep twee had zekerweten een leukere sessie dan de eerste.

Naast het werk is er altijd wel wat te doen met collega's of in je eentje. Tirzah en ik kunnen het goed vinden en zijn een keer samen uit gegaan op maandag. Het uitgaan ’s leven in Waymouth op een maandag bestaat niet, er was niemand... totaal uit gestorven maar we hadden een leuke tijd en hebben lekker McDonalds gegeten. Op donderdag is er altijd een quiz in de bar, daar heb ik nu twee keer aan mee gedaan. Ik ben op een van mijn vrije dagen naar Durdel Door gelopen. Afgelopen zondag zijn Tirzah en ik wezen surfen in Bournemouth, mijn eerste surf les en het was erg leuk. Dit is de eerste week waarin we slecht weer hebben. Je zult het niet geloven maar ik ben bruin geworden in Engeland, zo bruin dat je mijn bril nog ziet zitten als ik 'm afzet.